Happy New Year 2011


AssalamualaikumImage Hosted by ImageShack.us

hari ni kita melangkah lagi ke tahun baru
syukur Alhamdulillah
kerana Allah memberikan kita peluang tuk hidup di dunia lg

banyak kenangan aku di tahun 2010
ada yg suka n ada gak yg duka Image Hosted by ImageShack.us

untuk pnhujung tahun 2010 ni
mmg aku sedang menghadapi saat2 kesedihan Image Hosted by ImageShack.us

ni lah dugaan yg pling besar dlm idup aku penah lalui
aku x mampu nk mgawal emosi aku
aku jadi x tentu arah
hanya Allah jew yg tahu prasaan aku

tapi bila aku fikirkan balik
adakah aku patut trus jd cmni
aku spatutnya jadi lebih kuat
n pcaya suma yg blaku ni pasti ada hikmahnya

So untuk azam tahun ni
aku akn jadi lebih baik dr sbelum ni
aku akn ubah pew yg aku ptt ubah
wlupun smpai skg aku msh lum dptkn keje yg bagus
tp aku akn brusaha n bykkan bdoa
smoga Allah memberikan aku kerja yg elok n halal
aku akn buktikan yg aku pn boleh bjaya sma mcm org laen
tu adalah janji aku

mak aku salu nasihatkan aku
dye ckp "sabarlah zam, blum smpai lg rzeki ko"
"Ko sabar jew, nt ade gak tu"
aku pegang kata2 mak aku tuh
coz aku pcaya, 1 ari nt khidupan aq mst akn brubah
Allah akn makbulkan doa aku

"Ya Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang Kau berikankanlah tahun baru ini, tahun yang terbaik bagiku Kau bukakanlah pintu rezeki hambamu ini agar aku dapat menjalani kehidupan ini dengan penuh tenang Ya Allah, kau jauhkanlah aku daripada godaan syaitan Kau tabahkanlah hatiku dalam menempuhi segala dugaanMu Kau kuatkanlah semangatku Ya Allah" Amin Ya Rabbal Alamin


0 comments: