a TriP tO ParLimEn...


Salam....

hye sumer, rini aku nk citer psl trip jabatan syariah aku ke parlimen...trip ni pd 22.10.09..aku x sempat nk tulis time 2...coz pnat ngat...trip ni just 40 org yg trpilih jew...so aku pn ade r skali..hehe..aku pn mmg nk g sgt kt parlimen 2..nk tgk suasana org berhujah scr live gitu...hehe..kteowg grak dlm kul 7 pagi, so aku tpkse r bgn awl ngn mata yg bngkak, da la xde air...tpkse mnd kt tmpt lain...huhu...dugaan tol...




Kteowg smp kt parlimen 2 dlm kul 11 lbih, pas2 kteowg ade sesi dialog ngn Timbalan Menteri Pengajian Tinggi iaitu YB Saifuddin Abdullah...aku mmg sronok r time 2 coz dpt jmp menteri...bkn sng beb..dlm sejam lbih gak r kteowg wat sesi dialog 2...mcm2 yg kteowg mnx pndpt...abes jew sesi 2, ape lg..time yg ditunggu2 da tiba...sesi mkn memakan la plak..haha...time bab mkn, sumer laju jew..hehe..spe xnk mkn free kn..alaa adat r 2...

Abis jew kteowg mkn memakan...dlm stngah jam rehat..pas2 kul 2.30 ptg kteowg pn msk r dlm dewan rakyat 2...fuuu..mmg besar giler beb...cjuk plak 2...kt ctu dpt r aku tgk rmai mnteri2 cm Anuar Ibrahim, ank Dr Mahathir iaitu YB Mukhriz...yg lain 2 knal muke jew, nme aku x twu..hehe...lbih 2 jam gak duk dlm 2..



Lastly, kteowg balik dlm kul 5...aku rse best ngat coz dpt pngalaman g parlimen, tp yg paling best skali aku dpt bgmbar ngn Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia, org kg aku 2 beb...hehe...wlupun pnat yg teramat sgt..aku x kesa..jnj aku da rse n nmpk dpn mata apa i2 namanyew PARLIMEN...

0 comments: