Jazirah Cinta (Kisah Cinta Islami Yang Indah)

Alhamdulillah
pada petang yg redup2, aku mengambil masa terluang ni untuk aku menghabiskan
Novel yg kira2 sebulan dulu aku beli
lmbatnya k0 baca? beli sbulan dlu, bru skg abes baca...haha
yups, mmg bt0l, c0z aku x suka baca novel direct smpai abes
xde feel n xde rasa suspen..mybe bg korang x best baca cmtu
tp tu la style aku, lgpn aku rasa ni la 1st tyme aku beli n baca n0vel..haha
seumur hidup aku ni, x penah nk sentuh2 novel, aku rasa cm xde pekdah
da la tebal, buat sakit pale jew baca


Tp bila aku kuar ari tu, aku tetibe nmpk Novel ni n rasa tertarik sgt2
ntah nape ari tu, aku tetibe kluar sawan nk beli novel ni
tajuk novel tu "Jazirah Cinta"
novel ni dari yg lain, bukan cerita cintan cintun yg berlambak kat kedai2 skg ne
yg tu mmg knfem da aku x layan, citer ngarut n buat abes pitih kawe jah

Novel ni mmg penuh dengan pengajaran..disebalik mengejar impian dan cita-cita
novel ni gak memberikan cerita yg sarat dgn nasihat-nasihat agama
n paling best penulis ni mengungkap makna CINTA yg sebenar2nya

Novel ni mmg feelling abes..siyes beb, smpaikan ada bab2 yg aku sndiri
x sngka n rasa nk menitis jew airmata ni
kalau la aku di tempat orang tu, mmg knfem aku da x kuat nk hadapi sumer 2
dugaan demi dugaan yg korang leh rasa dlm novel ni
tapi setiap dugaan tu pasti akn ada hikmahnya
dan akn muncul sinar kebahgiaan di akhirnya

So pada korang yg x baca lg, aku rek0men korang beli N0vel ni
knfem puas aty, baca 2, 3 kali pn still x jemu
BEST


p/s: teringin nak jadi pemuda mcm dalam novel ni

1 comments:

Cheap said...

Khisah cinta yang menarik.